Amit a lakásbiztosítási kárbejelentésről tudni lehet

|

Az elmúlt napokban hatalmas viharok voltak, és bizony sokan érintve éreztük magunkat, sokunknál károk keletkeztek az ingatlanunkban. Most, hogy a helyzet kezd tisztulni, fontos tudni, hol és hogyan lehet bejelenteni a viharkárokat a biztosító felé és hogy mi szükséges hozzá.

A szerződő/biztosított a biztosítási eseményt azonnal, de legfeljebb a bekövetkezéstől, illetve a tudomásra jutástól számított 2 munkanapon belül köteles a biztosítónak bejelenteni.

Kárbejelentés menete

kárbejelentés folyamata

Amire szükség van a kárbejelentéshez

  • Fotók: Fontos, hogy még a helyreállítás megkezdése előtt készítsünk fotókat.
  • Kötvényszám: Azért, hogy a biztosító könnyen be tudja azonosítani a szerződésünket.
  • Káresemény helye és ideje
  • Számlaszám: Ahova a biztosító a kártérítést utalhatja
  • Elérhetőségek: Ilyenkor érdemes ellenőrizni, hogy a helyes adataink vannak-e a biztosító rendszerében.
  • Becsült kárösszeg: A kár körülbelüli nagysága

Kárbejelentési lehetőség biztosítónként:

Alfa Biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36-1-477- 4800 számon
  • Személyesen: a biztosító bármely ügyfélszolgálatán

Allianz Biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36-1-421- 1421 számon
  • Személyesen: a biztosító bármely ügyfélszolgálatán        

CIG Pannónia

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36 1 5 100 100 számon            

Generali Biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36 1 452 3333 számon           

Genertel Biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36 1 288 0000 számon      

Groupama Biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36 1 467 3500 számon
  • Személyesen: a biztosító bármely ügyfélszolgálatán         

K&H Biztosító


Posta biztosító


Signal IDuna Biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36 1 458 4200 számon
  • Személyesen: 1123 Budapest, Alkotás u. 50., A. épület, földszint - címen található ügyfélszolgálaton
  • Levélben: SIGNAL IDUNA Biztosító Zrt. - Vagyon Kárrendezési Osztály, 1123 Budapest, Alkotás u. 50.

Union Biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36-1 486-4343 számon
  • E-mailen: otthonkar@union.hu; mfolakaskar@union.hu
  • Személyesen: a biztosító bármely ügyfélszolgálatán
  • Levélben: UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. 1380 Budapest, Pf. 1076 címen           

Uniqa Biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT
  • Telefonon: +36 1 544-5555 számon (szükséges megjegyezni a telefonbeszélgetés azonosítóját)
  • E- mailen: vagyonkar@uniqa.hu
  • Levélben: UNIQA Biztosító Zrt. 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70–74. címen       

Waberer/Gránit biztosító

  • Interneten: online kárbejelentő rendszeren keresztül ITT

Olvassa el:

lakásbiztosítás kötvény
Itt találod a lakásbiztosítási kötvényedet

A márciusi lakáskampány során kiemelt fontosságú a biztosítási kötvény és a biztosítótól kapott index levél megléte, hiszen most lehetőségünk van arra, hogy évfordulótól függetlenül a meglévő lakásbiztosításunkat aktualizáljuk, igényeinkre szabjuk, vagy akár felmondhassuk és egy megfelelőbbet köthessünk. Azok számára, akik rendelkeznek ügyfélfiókkal, összegyűjtöttük, hogy egyes biztosítók webes felületein hol találhatóak meg.

Trendmánia lakásbiztosítás
Fókuszban a lakásbiztosítás

A lakásbiztosítások jelentős részében az évek során nem történik értékkövetés, pedig ingatlanunk és a benne tárolt értéktárgyak az évek alatt változnak. Hogy ez miért lehet probléma? Erről is beszélünk a Trendmánia legújabb adásában.